درباره وبلاگ


هیچیم و چیزی کم ما نیستیم از اهل این عالم که می بینید وز اهل عالم های دیگر هم.ا یعنی چه؟ پس اهل کجا هستیم؟ از اهل عالم هیچیم و چیزی کم غم نیز چون شادی برای خود خدایی ،عالمی دارد پس زنده باش مثل شادی غم ما دوستدار سایه های تیره هم هستیم و مثل عاشق مثل پروانه اهل نماز شعله و شبنم اما هیچیم و چیزی کم رفتم فراز بام خانه ، سخت لازم بود شب بود و مظلم بود و ظالم بود آنجا چراغ افروختم،اطراف روشن شد و پشه ها و سوسکها بسیار دیدم که اینک روشنایی خرده خواهد شد کشتم اسیر بی مروت زرده خواهد شد باغ شبم افسرده چون خون مرده خواهد شد خاموش کردم روشنایی را و پشه ها و سوسکها رفتند غم رفت ، شادی رفت و هول و حسرت ترک من گفتند ... از بام پایین آمدم آرام همراه با مشتی غم و شادی وبا گروهی زخم ها و عده ای مرهم گفتیم بنشینم نزدیک سالی مهلتش یک دم مثل ظهور اولین پرتو مثل غروب آخرین عیسای بن مریم مثل نگاه غمگنانه ما مثل بچه آدم آنگه نشستیم و بی خوبی خوب فهمیدیم باز آن چراغ روز و شب خامش تر از تاریک هیچیم و چیزی کم. ایمیل نشریه: hich.urmiauni@yahoo.com hich.urmiauni@gmail.com
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 25249
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

نشریه ی دانشجویی هیچ
ما از عالم هیچیم و چیزی کم




پسر شیخ و مدرک دکترای افتخاری!

شیخ ما (مستدام افاضاته)در تالار بیت خود بر روی کرسی اش لم زده بود که دختش وارد شد، و گفت:مژده پدرجان،مژده!

-شیخ :چه شده؟ هان؟

-دخت:نا مشتلوق نگیرم نمی گویم ،پدر همیشه مخمور و عصبانی خودم!!!

-شیخ:باز به رویت خندیدم دور برداشتی؟زود بگو تا از شنیدنش منصرف نشده ام،آخر تورا چه به خبر خوش ،سق سیاه تو فقط برای خبر فوت آوردن خلق شده و لا غیر.

-دخت:هر چه دل تنگت می خواهد بگو شیخ بابا جان ،من ناراحت نمی شوم!چرا که خیلی خوشحالم!امروز نتایج دکترا آمد و من پس از سنوات مدید درس خوانی قبول شدم آن هم کجا ؟ پایتخت !

-شیخ: گفتم آبی از تو گرم نمی شود ،انگار چه کار کرده،دکترررررررا قبول شده ام!حتما انتظار داری به تو تبریک هم بگویم و ولیمه ای نیز به مردم بدهم!

-دخت :یعنی چه پدر جان ؟کار بزرگی نیست؟می دانی فقط تعدا قلیلی قبول می شوند ،آن هم بدون هیچ سهمیه ای!برایتان  متاسفم !واقعا که !شیرینی این قبولی را به کامم تلخ کردید!

-شیخ :آخر کار تازه ای که نکردی !اصلا دکترا به چه درد می خورد!مگر در این ولایت به امثال تو کاری می دهند تا انجام بدهی!همین خواجه صیف علی بدون هیچ سوادی مسئول خزانه داری و مالیات شد!هزار تا از این دکترایی که تو می خواهی بگیری جلویش سر خم می کنند

-دخت:همین شده که همه چیز گران است و تورم 36درصد!پول هایمان هم اختلاس می شود!همه هم بیکارن!

-پدر :اولا خفه شو!دوما تورم بنا بر فرمایش حاکم عزیزمان (لا توقف انفاسه) 6 درصد است !اصلا گرانی کو !به من نشانش بده تا محبوسش کنم!ما نفهمیدیم گرانی از آدمیان است یا جنیان.سوما دخترجان من!عزیزک بابا،دلبندم ،نفهم!!!کم آب به آسیاب دشمن بریز!آنقدر بگویید گرانی هست تا مردم واقعا باور کنند گرانی هست.

-دخت:من کاری ندارم به این حرف ها !شما قانع نشدنی هستید!ولی حداقل به خاطر چند سال تلاش من برای قبولی بد نبود تصنعی می خندید!

-پدر:بی خودی زحمت کشیده ای !زودتر می آمدی پیش خودم تا یک مدرک دکترا از آکسفورد فرنگ برایت می خریدم تا تو هم مثل داداشت زود تر از این ها دکترا می گرفتی.

-دخت:نمی خواهید بگویید این کار را کرده اید !مدرک خریده اید!واقعا شما پدر و پسر شورش را در آورده اید!می دانید این کار جرم دارد!

-شیخ نعره ای زد و گفت :ساکت!چه جرمی !بد است برادرت  با این مدرک ریاست و کیاست دار شده!پول داده ایم ،آش خورده ایم.این کجایش جرم است!تازه این در میان امرای ما رسم نیکویی است!همین خواجه عمران که وزیر ولایت است دیپلم  هم نداشت ولی وزیر شد.

-دخت:پدر جان دیدی که چه کارش کردند!عزلش کردند و بعدا که دق کرد مرد!

-شیخ (خفیه الله معاصیه) گفت :آن برخورد هم عده از این مجلسی های جوزده بودند که بعد از پشت در ماندن در همه پرسی اخیر پشیمان شدند.چیز خاصی نبود.تو نترس .می خواهند بیایند از خودمان به خودمان شکایت کنند؟بگزار بیاین!

-دخت :حالا مدرکش چیست؟

-شیخ :دکترای شناخت بررسی علوفه دامی در راستای توسعه شهری!phd  هم دارد!در همان دانشگاهی که تو قبول شده ای نیز تدریس می کند.

-دخت زیر لب گفت :اکنون می فهمم که نخبه ها چگونه فرار می کنن!

-شیخ :باز چیزی گفتی؟

-دخت :نه پدر من بروم دنبال کاهای ثبت نام!

همواره ی روزگار با ما جاری باشید!

 



پنج شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 9:0 ::  نويسنده : admin

بسم الله الرحمن الرحیم

ضرورت آگاهی و بینش سیاسی دانشجویان؛


در جوامع توسعه یافته آنچه که می تواند برای ما حائز اهمیت و ارزش باشد اطلاع کافی قشر فرهیخته آن جامعه(قشر دانشگاهی) از اوضاع و احوال جامعه ای است که در آن زندگی می کنند و هم چنین تسلط نسبی آن افراد بر رخداد های سیاسی ،اجتماعی و... که توسط حکومت ان کشور اعمال می شود .به طوری که کمتر عضوی از جامعه مطرح شده پیدا می شود که بگوید از سیاست های اقتصادی ،فرهنگی و یا سیاسی دولت اطلاعی ندارد.مع الوصف آن چه که نگارنده را ملزم به تامل در این موضوع کرده متاسفانه مشاهده عکس فرایند فوق که در جوامع مدرن و امروزی اتفاق می افتد در کشور خود می باشد به صورتی که کمتر دانشجویی پیدا می شود که از اوضاع و سیاست گذاری های دولت در بخش های مختلف اطلاع داشته باشد.قطعا ادامه روند فعلی  منجر به پیامد های ناگواری خواهد شد که آثار زیان بار ان تا حدودی در سال های اخیر مشاهده شده است.اگر قشر فرهیخته ی هر جامعه نسبت به وضعیت جامعه بی اهمیت باشد قطعا راه به جایی خاص نخواهیم برد.دلایل کثیری می تواند ان دسته از افراد بی اهمیت را مجاب کند که  در این امور تامل نکنند از جمله دغدغه امرار معاش ،ادامه تحصیل و...اما تمامی این مسایل وابسته به دخالت و تامل عمیق در تمامی رویدادهای جامعه است.قطعا حضور فعال این قشر در تمامی زمینه های حکومتی  منجر به کنترل دولت در این امور می شود و دولت را مجاب می کند تا با اعمال سیاست هایی نظیر اشتغال زایی و... راه را بر همگان هموارتر سازد اما اگر عکس این موضوع یعنی روند فعلی رفتار دانشجویان در قبال اوضاع جامعه صورت بگیرد می بینید که با بیکاری عظیم و دغدغه ی بزرگی مواجه می شوند که زندگی آنان را تحت تاثیر قرار داده است.این تنها یک مثال از هزاران مثالی است که می توان بیان کرد .پس می توان این نتیجه را گرفت که آگاهی و بینش افراد در تمامی زمینه ها علی الخصوص در سیاست می تواند متضمن روی کار امدن دولتی بر مبنای رفتارهای کارشناسانه و متعهدانه باشد که نتیجه اش اعمال سیاست های درست فرهنگی ،سیاسی ،اقتصادی و... است ،که همه این ها ما را به سمت مدرنیته شدن و یا همان جهانی شدن به قول مارشال  می برد .فلذا حضور در تمامی بحث ها و مطالعه سیاسی ،اجتماعی دانشجویان التزامی صریح و روشن به نظر می آید .این بحث علی رغم نظری که مطرح است و بیان می دارد که این گونه کارها دانشگاه را سیاسی و به تبع آن جامعه را نیز سیاسی می کند باز هم بر ضرورت بینش سیاسی دانشجویان تاکید می کند وابراز دارد که این موضوع به مبنای حق تعیین سرنوشت خود است نه سیاسی کاری هایی که  امروزه مشاهده می کنیم .جامعه سیاسی یا بهتر است سیاست زده بگوییم، جامعه ای است که برای منافع خود دست به هرکاری بزنیم که مثال آن را به وفور امروزه مشاهده میکنیم ،از قبیل پخش شب نامه ها ،توهین و تخریب در رسانه های یک طرفه ،تهمت پراکنی ،ترویج شایعه در مورد افراد و... و قطعا با انچه که در این نوشتار ذکر شده تفاوت  دارد.جامعه ای که از لحاظ سیاسی در حد کمال است(ایران اوایل انقلاب اسلامی)  با جامعه ای سیاست زده (ایران فعلی) زمین تا آسمان تفاوت دارد و نمی توان از یک منظر به آن نگریست .ضرورتا می توان استنباط کرد که افرادی که بدنبال طرح مسایلی این چنینی  هستند حتما منافع خود را در خطر می بینند که از آگاهی اجتماعی و سیاسی دانشجویان می ترسند .مع ذلک آگاهی و بینش سیاسی دانشجویان در عصر حاضر  برای پیشرفت و جهانی شدن  لازم و انکارناپذیر است.

 

 

میلاد شیراوند    سردبیر سیاسی نشریه دانشجویی هیچ      

 

 



پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 19:1 ::  نويسنده : admin

خبرگزاری مهر:
رئیس دانشگاه ارومیه نسبت به کلاهبرداری که براساس اعلام پلیس فتا از طریق کافی نت این دانشگاه صورت گرفته بود اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام پلیس فتا، پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت مبلغ 12 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند که مشخص شد مقداری از برداشت از طریق سیستم‌های کافی نت دانشگاه ارومیه صورت گرفته است.

 

پلیس فتا همچنین اعلام کرد که با توجه به عدم‌رعایت نکات امنیتی در این کافی‌نت، شناسایی متهم ممکن نبود و در تحقیقات فنی و تخصصی مشخص شد که مبلغ برداشت شده صرف خرید اینترنتی شارژ تلفن شده است که در بررسی‌های نهایی متهم که دانشجوی اخراجی بود، شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد. 

 

طی بازجویی‌های انجام گرفته، متهم اقرار کرد که در ابتدا با معرفی خود به عنوان خانمی در چت روم ها، تلفن‌های افراد را بدست آورده و سپس با ارسال پیامک به افراد مذکور با مضمون برنده شدن تخفیف شارژ این افراد را به وب‌سایت مورد نظر که بسیار شبیه به وب‌سایت اصلی بوده (فیشینگ شده) هدایت کرده و تمام اطلاعات بانکی افراد را سرقت می کرد.
 
 
با بررسی ایمیل و وب‌سایت، متهم به بیش از 400 نفر پیامک ارسال کرده است. لذا طی هماهنگی با شرکت فروش شارژ مربوطه پیامکی مبنی بر برداشت غیر مجاز از افراد با شیوه فوق و تماس مالباختگان با پلیس فتا ارسال شد، تاکنون 20 نفر اعلام کرده اند که از حسابشان برداشت شده است.
 
این در حالی است که دکتر حسن صدقی - رئیس دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر در زمینه کلاهبرداری از طریق کافی نت های این دانشگاه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این مسائل را حراست دانشگاه پیگیری می کند و من از آن خبر ندارم.
 




چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:خبری, :: 18:24 ::  نويسنده : admin